На головну Написати лист



ЗАКОН про регіональний розвиток в Румунії*

ГЛАВА І. Загальні положення

Стаття 1. - Цим законом визначаються інституційні засади, цілі, сфери компетенції та інструменти регіонального розвитку в Румунії.

Стаття 2. - Базові цілі політики регіонального розвитку в Румунії є такими:

а) зменшення існуючих регіональних дисбалансів шляхом стимулювання збалансованого розвитку, прискореного усунення затримок у розвитку територій, що перебувають в несприятливому становищі внаслідок певних історичних, географічних економічних, соціальних та політичних умов, і запобігання утворенню нових дисбалансів;

b) підготовка інституційної системи для забезпечення її відповідності критеріям інтеграції у структури Європейського Союзу та доступу до структурних фондів і Фонду згуртування Європейського Союзу;

с) узгодження секторних заходів уряду та політики на рівні регіонів шляхом стимулювання ініціатив та забезпечення належного обліку місцевих та регіональних ресурсів з метою їхнього сталого соціально-економічного та культурного розвитку;

d) стимулювання міжрегіональної співпраці, як внутрішньої, так і міжнародної, а також транскордонної співпраці в тому числі в рамках Єврорегіонів та участь регіонів, що розвиваються в європейських організаціях та структурах з метою сприяння їхньому інституційному та економічному розвиткові та забезпечення реалізації проектів, що становлять спільний інтерес, відповідно до міжнародних угод, учасницею яких є Румунія.

Стаття 3. - Фінансування програм, спрямованих на досягнення цілей, передбачених статтею 2, забезпечується через Національний фонд регіонального розвитку, що створюється відповідно до положень цього закону.

 

ГЛАВА ІІ. Регіони розвитку

Стаття 4. - (1) Окружні ради та Генеральна рада муніципалітету Бухарест можуть за згодою зацікавлених місцевих рад ухвалити рішення про те, що зона, яка включає території відповідних округів і, відповідно, муніципалітету Бухарест становитиме регіон розвитку.

(2) Регіони розвитку не є територіально-адміністративними одиницями й не мають статусу юридичної особи.

Стаття 5. - (1) Склад регіону розвитку визначається угодою, підписаною представниками окружних рад і відповідно Генеральної ради муніципалітету Бухарест;

(2) Визначені в такий спосіб регіони розвитку за порадою уряду утворюють систему впровадження та оцінювання політики регіонального розвитку.

 

ГЛАВА ІІІ. Територіальні структури регіонального розвитку

Стаття 6. - (1) Для координації заходів сприяння досягненню цілей, які випливають із стратегій регіонального розвитку, протягом шістдесяти днів з моменту набуття чинності цим законом має бути створена Рада регіонального розвитку, яка буде вирішальним органом на рівні кожного регіону розвитку.

(2) Рада регіонального розвитку має такі основні повноваження:

а) аналізувати програми та стратегію регіонального розвитку й ухвалювати рішення щодо них;

b) затверджувати проекти регіонального розвитку;

с) представляти Національній раді з питань регіонального розвитку пропозиції стосовно заснування Фонду регіонального розвитку;

d) затверджувати критерії, пріоритети, розподіл та призначення ресурсів Фонду регіонального розвитку;

е) відстежувати використання коштів, асигнованих агентствам регіонального розвитку з Національного фонду регіонального розвитку;

f) забезпечувати досягнення регіональних цілей.

(3) Рада регіонального розвитку формується з голів окружних рад та представників кожної громадської, селищної або муніципальної місцевих рад, визначених кожним округом протягом терміну дії їхнього мандату. У випадку муніципалітету Бухарест до Ради регіонального розвитку включається представник Генеральної ради муніципалітету Бухарест та представники кожної з місцевих секторних рад.

(4) Рада регіонального розвитку обирає голову та віце-голову. Ці посади протягом одного року обіймають по черзі представники, визначені округами.

(5) Префекти округів беруть участь у засіданнях Ради регіонального розвитку без права голосу. Подібним чином, залежно від кола обговорюваних проблем, на засідання Ради можуть також запрошувати представників громадських, селищних та муніципальних місцевих рад, а також представників інституцій та організацій, що мають певні повноваження у сфері регіонального розвитку.

(6) Рада регіонального розвитку затверджує власні постійні правила на базі рамкових настанов, розроблених урядом.

Стаття 7. - (1) Протягом тридцяти днів після створення Ради регіонального розвитку в межах кожного регіону розвитку створюється Агентство регіонального розвитку, роботу якого координує зазначена рада.

(2) Агентства регіонального розвитку - це некомерційні, неурядові комунальні організації, що мають статус юридичної особи і працюють у конкретній сфері регіонального розвитку. Ці агентства організовуються і функціонують, згідно з умовами даного закону та організаційного й функціонального статуту, затвердженого Радою регіонального розвитку.

(3) Директор Агентства регіонального розвитку призначається за результатами конкурсного екзамену і може бути звільнений із посади Радою регіонального розвитку.

(4) Фінансування організаційних та поточних видатків Агентства регіонального розвитку забезпечується з Фонду регіонального розвитку, а рівень цих видатків затверджується Радою регіонального розвитку.

(5) Рада регіонального розвитку затверджує статут кожного агентства таким чином, щоб забезпечити рівне представництво усіх округів.

Стаття 8. - Агентство регіонального розвитку має такі основні повноваження:

а) розробляти й пропонувати для затвердження Раді регіонального розвитку стратегію регіонального розвитку, програми регіонального розвитку та плани управління коштами;

b) впроваджувати програми регіонального розвитку та плани управління коштами, відповідно до рішень, ухвалених радою регіонального розвитку, з дотриманням чинного законодавства й відповідати перед Радою регіонального розвитку за свої досягнення;

с) визначати залежно від обставин разом із місцевими та окружними радами в межах регіону розвитку території, які перебувають у несприятливому становищі й подавати необхідну документацію після попереднього затвердження Радою регіонального розвитку Національному агентству регіонального розвитку та Національній раді з питань регіонального розвитку;

d) забезпечувати разом із місцевими та окружними радами, залежно від обставин, допомогу технічних спеціалістів для фізичних та юридичних осіб, які збираються інвестувати державний або приватний капітал у території, що перебувають у несприятливому становищі;

е) подавати на розгляд Національного  агентства регіонального розвитку пропозиції щодо фінансування з Національного фонду регіонального розвитку, затверджених проектів розвитку;

f) докладати зусиль із залучення фінансових джерел до Фонду регіонального розвитку;

g) керувати роботою Фонду регіонального розвитку з метою досягнення цілей, визначених у програмах регіонального розвитку;

h) відповідати перед Радою регіонального розвитку та іншими органами, визначеними згідно із законом, за належне управління асигнованими коштами.

Стаття 9. - (1) Програми регіонального розвитку фінансуються з Фонду регіонального розвитку, а їхнє адміністрування здійснює Агентство регіонального розвитку.

(2) Фонд регіонального розвитку формується щороку за рахунок:

а) асигнувань з Національного фонду регіонального розвитку;

b) внесків з місцевих та окружних бюджетів у межах, затверджених місцевими та окружними радами залежно від обставин;

с) фінансових джерел, залучених із приватного сектора, від банків, іноземних інвесторів, Європейського Союзу та інших міжнародних організацій.

(3) Фінансові операції, пов’язані з виконанням інвестиційних проектів, мають здійснюватися агентствами регіонального розвитку через територіальні відділення державного казначейства.

(4) Кошти регіонального розвитку не можуть використовуватися за іншим призначенням, окрім того, яке визначене, згідно із цим законом.

(5) Невикористані кошти поточного бюджетного року обліковуються в наступному році.

 

ГЛАВА ІV. Національні структури регіонального розвитку

Стаття 10. - (1) Протягом дев’яноста днів після набуття чинності цим законом створюється Національна рада з питань регіонального розвитку, покликана сприяти досягненню цілей регіонального розвитку, зазначених у статті 2.

(2) До складу Національної ради з питань регіонального розвитку входять голови та віце-голови Рад регіонального розвитку і така сама кількість представників уряду, призначених рішенням уряду.

(3) Головою Національної ради з питань регіонального розвитку є прем’єр-міністр країни.

Стаття 11. - Національна рада з питань регіонального розвитку має такі повноваження:

(а) затверджувати національну стратегію регіонального розвитку та національну програму регіонального розвитку;

b) подавати урядові пропозиції щодо до формування національного фонду регіонального розвитку;

с) затверджувати критерії, пріоритети та спосіб розподілу ресурсів національного фонду регіонального розвитку;

d) відстежувати використання коштів, асигнованих агентствам регіонального розвитку з Національного фонду регіонального розвитку;

е) затверджувати використання коштів структурного типу, асигнованих Румунії Європейською комісією у період, що передував вступу до Європейського Союзу, а також структурних фондів після вступу до Євросоюзу;

f) відстежувати досягнення цілей регіонального розвитку в межах системи заходів зовнішньої співпраці регіонів розвитку міжнародного транскордонного типу в тому числі, на рівні Єврорегіонів.

Стаття 12. - Національна рада з питань регіонального розвитку функціонує на основі власних функціональних та організаційних положень, що мають бути розроблені протягом дев’яноста днів з моменту набуття чинності цим законом.

Стаття 13. - (1) З метою заохочення та координації політики регіонального розвитку, як виконавчий орган Національної ради з питань регіонального розвитку створюється Національне агентство регіонального розвитку, що має статус юридичної особи і яке очолює голова, що має ранг державного секретаря.

(2) Статут, місце розташування, спосіб організації та роботи Національного агентства регіонального розвитку затверджується рішенням уряду протягом тридцяти днів з моменту створення Національної ради регіонального розвитку за пропозицією, зазначеної ради.

(3) Фінансування організаційних та поточних видатків Національного агентства регіонального розвитку забезпечується щороку з Національного фонду регіонального розвитку, а рівень цих видатків затверджується рішенням уряду на пропозицію Національної ради регіонального розвитку.

Стаття 14. - Національне агентство регіонального розвитку має такі основні повноваження:

а) розробляти Національну стратегію регіонального розвитку та Національну програму регіонального розвитку;

b) розробляти принципи, критерії, пріоритети та спосіб розподілу ресурсів Національного фонду регіонального розвитку;

с) подавати Національній раді з питань регіонального розвитку пропозиції щодо формування Національного фонду регіонального розвитку;

d) забезпечувати фінансове та технічне управління Національним фондом регіонального розвитку;

е) заохочувати різні форми співпраці між округами, муніципалітетами, селищами та комунами;

f) забезпечувати допомогу спеціалістів Радам регіонального розвитку у процесі розбудови інституційної спроможності.

g) пропонувати Національній раді з питань регіонального розвитку визначити деякі території, як такі, що перебувають у несприятливому становищі з метою забезпечення їхньої економічної та фінансової підтримки з допомогою інструментів, передбачених конкретною політикою регіонального розвитку;

h) виконувати функцію представника національного рівня у відносинах із Директоратом у справах згуртування та регіональної політики в системі Європейської комісії стосовно до Європейського фонду регіонального розвитку та Фонду згуртування;

і) здійснювати управління коштами, асигнованими Румунії з Європейського фонду регіонального розвитку;

j) здійснювати управління коштами асигнованими Румунії з Фонду згуртування;

k) координувати впровадження Національного плану регіонального розвитку, що становить основу для переговорів з Європейською комісією та основу для фінансування численних громадських програм.

Стаття 15. - (1) Для фінансування програм регіонального розвитку в Румунії за рахунок сум, що виділяються щорічно з державного бюджету окремою позицією для потреб політики регіонального розвитку, створюється Національний фонд регіонального розвитку.

(2) Національний фонд регіонального розвитку може також залучати інші внутрішні та міжнародні джерела фінансування:

а) постійну фінансову допомогу з боку Європейського Союзу в рамках програми PHARE;

b) суми коштів від фондів структурного типу, які виділяються Румунії Європейським Союзом у період її перебування у статусі асоційованої держави;

с) суми коштів від фондів структурного типу, що виділяються Румунії з моменту її вступу до Європейського Союзу;

d) безповоротну фінансову допомогу з боку деяких урядів, міжнародних організацій та банків;

е) інші фінансові ресурси з фондів, що є в розпорядженні уряду.

Стаття 16. - (1) За клопотанням місцевих або окружних рад залежно від обставин і на підставі документів, представлених агентствами регіонального розвитку, Ради регіонального розвитку можуть подавати клопотання до Національної ради регіонального розвитку з пропозицією оголосити певні території такими, що перебувають у несприятливому становищі з метою забезпечення їм економічної підтримки з допомогою інструментів, передбачених політикою регіонального розвитку.

(2) Пільги, що надаватимуться територіям, які перебувають у несприятливому становищі, критерії та умови, на основі яких вони надаватимуться, визначаються спеціальним законом.

(3) На базі критеріїв, зазначених у параграфі (2), уряд на пропозицію Національної ради з питань регіонального розвитку встановлює конкретні фіскальні пільги, які забезпечать часткові вигоди для кожної зони.

ГЛАВА V. Заключні та перехідні положення

Стаття 17. - Національна комісія з питань статистики збирає в регіонах розвитку, створених відповідно до цього закону, спеціальні статистичні дані, необхідні для обґрунтування та моніторингу політики регіонального розвитку.

Стаття 18. - Використання сум коштів, отриманих від Фонду регіонального розвитку для проектів регіонального розвитку не за призначенням та всупереч умовам їх надання бенефіціарам, виявляється та карається, згідно із законом, уповноваженими контрольними органами.

Стаття 19. -  На 1998 рік фінансування організаційних та поточних видатків Національного агентства регіонального розвитку забезпечується з державного бюджету за рахунок резервного фонду бюджету, що перебуває в розпорядженні уряду; рівень сум коштів має бути затверджений рішенням уряду.

Стаття 20. - Протягом тридцяти днів з моменту набуття чинності цим законом уряд на пропозицію Ради з питань реформи та Департаменту місцевого самоврядування затверджує рішення щодо методологічних правил його застосування, а також рамкових настанов, передбачених у параграфі (6) статті 6.

Закон № 151 / 15 липня 1998 р. - Закон про регіональний розвиток у Румунії - опублікований у офіційній газеті Румунії “Monitorul Oficial” частина І, № 265 / 16 липня 1998 р.

Новини

2015-04-09
Обговорення проекту Закону України щодо розпорядження земельними ділянками.

2015-03-25
“Про землю”

2015-03-17
Законопроекти для повного проведення реформи у сфері децентралізації.

2015-03-16
З Хмельницького розпочався процес обговорення впровадження в життя Закону «Про добровільне об‘єднання територіальних громад».

2015-03-11
Методичне забезпечення формування спроможних територіальних громад.

Опитування

Ваше відношення до купівлі-продажу земель с/г призначення

  • Торгівля землею не припустима. (54.0%, 76 по голосам)
  • Купвля-продаж виключно громадянам України не більше 50 га. на особу. (28.0%, 40 по голосам)
  • Купвля-продаж фізичним та юридичним особам без обмежень. (10.0%, 14 по голосам)
  • Купвля-продаж виключно громадянам України без обмежень. (8.0%, 11 по голосам)

Загалом проголосувало: 141

Загрузка ... Загрузка ...
© 2009 Інститут громадянського суспільства
Україна, м. Київ, 01103 бул. Дружби народів, 22, кім.21
Тел: (+38044) 529-73-94