На головну Написати лист



Коротко про «податок на нерухомість».

Крики про катастрофічні наслідки від впровадження цього податку уже затьмарюють розум більшості читачів соціальних мереж.

Відразу хочу сказати, що я не підтримую саме таку схему оподаткування, яка впроваджена зараз в Україні, вважаю її заскладною, популістичною і такою, що містить ризики для місцевого бізнесу.

На моє переконання, податок на нерухомість в Україні має бути, але він має стосуватись лише фізичних осіб і не поширюватись на виробничу нерухомість.

Ставка податку має бути низькою, такою, яка відповідає середньо-зваженій ставці в європейських країнах , тобто до 0,01% ВВП на душу населення за квадратний метр на рік. Для України це буде в межах до 5 гривень. Тому ми ще років 5 тому пропонували ставку 1 гривня/метр з можливості застосування підвищую чого коефіцієнта від 1-го до 3-х.

Адмініструвати цей податок має місцеве самоврядування, сплачувати мають самостійно люди, виходячи із документу на житлову нерухомість.

Проте сталось інше, але давайте подивимось, чи це настільки катастрофічно для фізичних осіб?

«266.5.1. Ставки податку для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної або міської ради в залежності від місця розташування (зональності) та типів таких об’єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує
2 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр бази оподаткування.»


Отже МАКСИМАЛЬНА ставка податку – 2% МЗП/кВ. метр(максимально 27 гривень за метр, дуже багато, як поєвропейських мірках, але…).

Законодавець визначив, що розраховувати податок слід вираховуючи із загальної площі , визначені у законі метри пільг.

«266.4. Пільги із сплати податку

266.4.1. База оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи платника податку, зменшується:
а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості − на 60 кв. метрів;
б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості − на 120 кв. метрів;
в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), − на 180 кв. метрів.

Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік).

Сільські, селищні, міські ради можуть збільшувати граничну межу житлової нерухомості, на яку зменшується база оподаткування, встановлена цим підпунктом.»

Отже загалом до сплати буде вираховуватись така максимальна сума:

(П(загальна) – 60)Х 27 гривень – для квартир
(П(загальна) – 120)Х 27 гривень – для будинків
(П(загальна) – 180)Х 27 гривень – для тих, у кого є різна нерухомість.

У мене є квартира в Києві, три кімнати - 74 квадрати, максимально податок складатиме (74-60)х 27 = 378 гривень!

В селах, точно ставки будуть не максимальні, а пільги по сплаті значно більшими, тому там платитимуть податок лише одиниці.

Тоді в чому ж проблема? А проблема в тому, що адміністрування цього податку буде просто жахливим.

Якби не висока ставка з пільгами, а низька ставка без пільг, податок був би дуже простий для розрахунку, тому й ефективний, а так його ще з рік точно на запровадять, а потім змінять, оскільки затрати на адміністрування і контроль будуть надмірними.

І ще одна проблема. Є ризик, що місцеві ради звільнять від податку фізичних осіб, а юридичні особи будуть оподатковані по повній. Так було всюди в Європі де вводили такий спосіб оподаткування. Адже на виборах голосують люди, а не фірми. Тому податок перекладають на фірми, а це нищить місцеву економіку. Саме через це у країнах де податок на нерухомість сплачують і юридичні особи є широкий перелік різних типів нерухомості, для яких встановлюються державою свої «вилки» для ставки податку.

Це ми також пропонували врахувати авторам змін, але мінфін та й асоціація міст, яка підтримувала саме таку формулу оподаткування нерухомості, не хочуть вчитись на чужих помилках, тому роблять свої.

Ну і як підсумок: ніякої катастрофи від цього податку для фізичних осіб не має, є ризики для юридичних осіб, але вони не значні, оскільки складне адміністрування цього податку призведе до його корегування.

А. Ткачук

06.01.15


Comments are closed.

Новини

2015-04-09
Обговорення проекту Закону України щодо розпорядження земельними ділянками.

2015-03-25
“Про землю”

2015-03-17
Законопроекти для повного проведення реформи у сфері децентралізації.

2015-03-16
З Хмельницького розпочався процес обговорення впровадження в життя Закону «Про добровільне об‘єднання територіальних громад».

2015-03-11
Методичне забезпечення формування спроможних територіальних громад.

Опитування

Ваше відношення до купівлі-продажу земель с/г призначення

  • Торгівля землею не припустима. (54.0%, 76 по голосам)
  • Купвля-продаж виключно громадянам України не більше 50 га. на особу. (28.0%, 40 по голосам)
  • Купвля-продаж фізичним та юридичним особам без обмежень. (10.0%, 14 по голосам)
  • Купвля-продаж виключно громадянам України без обмежень. (8.0%, 11 по голосам)

Загалом проголосувало: 141

Загрузка ... Загрузка ...
© 2009 Інститут громадянського суспільства
Україна, м. Київ, 01103 бул. Дружби народів, 22, кім.21
Тел: (+38044) 529-73-94