Об’єкти спільної власності територіальних громад села, селища, міста (землі, майно, природні ресурси, грошові кошти) передаються в управління районним чи обласним радам.
Аналіз здійснено за підтримки Міжнародного фонду «Відродження» у рамках проекту «Законопроектна діяльність влади: моніторинг, публічна експертна оцінка, громадський вплив».
Автори: Королюк В.А. Кальченко В.М. Олійник В.М. Парасків О.Д. (VII скликання)
Реєстраційний номер (та/або інші реквізити): | 3260 від 17.09.2013 | |
Інтернет-адреса проекту (або інше джерело): | http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=48293 | |
Назва проекту: | Проект Закону “Про правовий режим майна спільної власності територіальних громад” | |
Характер (вид) акта: | Проект закону | |
Суб’єкт(и) ініціативи / автор(и) проекту: | Королюк В.А. Кальченко В.М. Олійник В.М. Парасків О.Д. (VII скликання) | |
Короткий зміст (суть) проекту: | Об’єкти спільної власності територіальних громад села, селища, міста (землі, майно, природні ресурси, грошові кошти) передаються в управління районним чи обласним радам. | |
Відповідність чинному законодавству: | Проект Закону відповідає Конституції України, однак суперечить основоположним принципам Європейської Хартії місцевого самоврядування. | |
Можливі суспільні впливи та ризики: | Негативні: | Позитивні: |
Фактична втрата власності територіальних громад суб’єктів, переданих у спільну власність, відсутність зацікавленості у ефективному використанні таких суб’єктів, втрата основ самоуправління, централізація замість реалізації принципу субсидіарності. | Відсутні. | |
Висновки, пропозиції: | Законопроект є неприйнятний, натомість питання використання спільної власності може бути ефективно вирішено через створення спільних органів управління, як це передбачалося законопроектом «Про співробітництво територіальних громад», розробленим українськими експертами в рамках Швейцарсько-українського проекту підтримки децентралізації в Україні DЕSPRO. | |
Інша інформація щодо проекту (якщо така є): | Законопроект мав на меті врегулювати питання управління спільною власністю громад через передачу управління на вищій рівень - до районних та обласних рад, однак такий шлях веде до централізації влади, позбавляє місцеві громади ініціативності та зацікавленості у вирішенні спільних з іншими громадами проблем й в існуючих умовах приводить до фактичної втрати частки громади у спільній власності. |