Законопроектом пропонується змінити абзац перший частини 2 статті 64 Бюджетного кодексу України таким чином, що податок на доходи фізичних осіб, який сплачується (перераховується) податковим агентом - юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) чи представництвом нерезидента - юридичної особи зараховування до відповідного бюджету за місцем проживання (реєстрації) фізичної особи в обсягах податку, нарахованого на доходи, що виплачуються такій фізичній особі.
Аналіз здійснено за підтримки Міжнародного фонду «Відродження» у рамках проекту «Законопроектна діяльність влади: моніторинг, публічна експертна оцінка, громадський вплив».
Автори: О. Мирний, І. Мірошніченко
Реєстраційний номер (та/або інші реквізити): | 2314а від 18.06.2013 | |
Інтернет-адреса проекту (або інше джерело): | http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=47428 | |
Назва проекту: | Проект Закону України «Про внесення змін до статті 64 Бюджетного кодексу України щодо розвитку економічно нерозвинутих регіонів за рахунок зміни в адміністрування податків з доходів фізичних осіб» | |
Характер (вид) акта: | Проект закону | |
Суб’єкт(и) ініціативи / автор(и) проекту: | Мирний О.Б. VII скликання
Мірошниченко І.М. VII скликання |
|
Короткий зміст (суть) проекту: | Законопроектом пропонується змінити абзац перший частини 2 статті 64 Бюджетного кодексу України таким чином, що податок на доходи фізичних осіб, який сплачується (перераховується) податковим агентом - юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) чи представництвом нерезидента - юридичної особи зараховування до відповідного бюджету за місцем проживання (реєстрації) фізичної особи в обсягах податку, нарахованого на доходи, що виплачуються такій фізичній особі. | |
Відповідність чинному законодавству: | Проект Закону відповідає Конституції України та Бюджетному кодексу України. | |
Можливі суспільні впливи та ризики: | Негативні: | Позитивні: |
Реалізація проектну негативно вплине на інфраструктуру та соціально-економічне становище центрів прикладання праці (міст, селищ та сіл, де розташовані), оскільки навантаження на соціальну сферу та інфраструктуру буде мати місце, а відповідні бюджетні надходження, - у вигляді податку на доходи фізичних осіб, - будуть відсутні. Також введення такої новації суттєво знизить мотивацію міст, селищ та сіл до залучення інвестицій та створення робочих місць. Окрім того, така новація взагалі виглядає зайвою, оскільки зараз за місцем стягнення податку залишається лише податок, натомість левова частка доходу надходить до працюючого та його сім’ї за місцем їх проживання, чого власне й домагаються автори проекту. | Відсутні. | |
Висновки, пропозиції: | В цілому проект закону є негативний та зайвий з огляду поставленої мети. | |
Інша інформація щодо проекту (якщо така є): | Проект виглядає популістським, направленим нібито на перерозподіл прибутків між більш заможними та депресивними регіонами, однак насправді завдасть шкоди першим й не виправить становище останніх, оскільки не усуває причин їх відставання. |