На головну Написати лист



ЗАКОН УКРАЇНИ Про співробітництво територіальних громад. (проект від 01.12.2012)

Цей Закон визначає організаційно-правові засади співробітництва територіальних громад, принципи, форми, механізми такого співробітництва, його стимулювання, фінансування та контролю.

РОЗДІЛ 1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Стаття 1. Визначення термінів

1. Співробітництво територіальних громад (далі - співробітництво) - визначені цим Законом форми відносин між двома або більше територіальними громадами з метою забезпечення комплексного соціально-економічного розвитку територіальних громад, на основі спільних інтересів та цілей, ефективного виконання органами місцевого самоврядування визначених законом повноважень, надання якісних та ощадливих послуг населенню.

2. Спільний проект співробітництва - скоординовані у просторі та часі заходи і дії територіальних громад, їх органів місцевого самоврядування в межах своїх повноважень та ресурсів з метою їх ефективного використання з вигодою для кожної територіальної громади. При цьому утворення спільних органів, передачі повноважень та ресурсів не передбачається.

3. Договір про співробітництво - укладений у письмовій формі та затверджений відповідними місцевими радами документ про предмет, форму співробітництва, зобов’язання та відповідальність сторін - суб’єктів співробітництва, необхідні для нього ресурси та тривалість договірних відносин, умови спільної діяльності та підстави для можливого розірвання.

Стаття 2. Принципи співробітництва

1. Співробітництво ґрунтується на таких принципах:

1) законності;

2) добровільності;

3) взаємної вигоди;

4) прозорості та відкритості;

5) рівноправності учасників;

6) взаємної відповідальності суб’єктів співробітництва за його результати.

Стаття 3. Суб’єкти та сфери співробітництва

1. Суб’єктами співробітництва є сільські, селищні, міські територіальні громади.

2. Від імені територіальних громад співробітництво здійснюють відповідно сільські, селищні та міські ради, а також сільські, селищні та міські голови.

3. Співробітництво здійснюється у сферах спільних інтересів територіальних громад, в межах повноважень відповідних органів місцевого самоврядування, якщо інше не передбачено законом.

Стаття 4. Здійснення співробітництва

1. Співробітництво під спільну відповідальність представницьких органів суб’єктів співробітництва здійснюється шляхом:

1) делегування одному із суб’єктів співробітництва (місцевій раді) іншими суб’єктами співробітництва (місцевими радами) виконання на території юрисдикції усіх суб’єктів співробітництва одного чи кількох завдань з передачею йому відповідних ресурсів;

2) виконання спільних проектів - координація діяльності суб’єктів співробітництва та акумулювання ними на визначений період часу ресурсів з метою спільного виконання відповідних заходів;

3) спільного утримання і фінансування відповідними органами місцевого самоврядування суб’єктів співробітництва підприємств, установ та організацій комунальної власності - інфраструктурних об’єктів;

4) утворення відповідними органами місцевого самоврядування суб’єктів співробітництва спільних підприємств, установ чи організацій - спільних інфраструктурних об’єктів;

5) утворення відповідними органами місцевого самоврядування суб’єктів співробітництва спільних органів управління у визначених сферах для спільного виконання визначених законом повноважень у межах території юрисдикції органів місцевого самоврядування суб’єктів співробітництва;

2. Співробітництво здійснюється відповідно до договорів про співробітництво, укладених згідно з цим законом сільськими, селищними, міськими головами і затверджених місцевими радами суб’єктів співробітництва, що є суб’єктами співробітництва територіальних громад.

3. Суб’єкт співробітництва має право припинити участь у співробітництві за умови попереднього повідомлення інших суб’єктів співробітництва про припинення співробітництва та відповідної компенсації іншим суб’єктам співробітництва можливої шкоди.

РОЗДІЛ ІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ СПІВРОБІТНИЦТВА

Стаття 5. Ініціювання співробітництва територіальних громад

1. Ініціювання співробітництва мають право сільський, селищний, міський голова, депутати відповідної місцевої ради, територіальна громада у порядку місцевої ініціативи.

2. Пропозиція/ініціатива про ініціювання співробітництва повинна передбачати: мету, обґрунтування доцільності співробітництва, сфери його застосування, його можливу форму та потенційні фінансові наслідки, а також інші, необхідні для організації співробітництва умови.

3. Рішення про надання згоди на організацію співробітництва приймається відповідною місцевою радою за умови попередньої оцінки виконавчими органами цієї ради пропозиції/ініціативи про організацію співробітництва, передбаченої частиною другою цієї статті, щодо потреб територіальних громад у такому співробітництві, та проведення відповідного громадського обговорення.

Прийняте в установленому порядку відповідною місцевою радою рішення про надання згоди на організацію співробітництва є підставою для сільського, селищного, міського голови щодо початку між можливими суб’єктами співробітництва переговорів про його організацію та створення спільної комісії з підготовки проекту відповідного договору.

Стаття 6. Переговори про організацію співробітництва

1. Сільський, селищний, міський голова територіальної громади - ініціатора організації співробітництва - надсилає пропозиції щодо початку переговорів про організацію співробітництва сільським, селищним, міським головам відповідних територіальних громад - потенційним суб’єктам співробітництва.

2. Сільський, селищний, міський голова територіальної громади - потенційного суб’єкта співробітництва - протягом не більше ніж 90 днів від дати отримання від ініціатора співробітництва пропозиції про організацію співробітництва забезпечує її вивчення, оцінку виконавчими органами місцевої ради на відповідність потребам територіальної громади у такому співробітництві, а також проведення громадського обговорення такої пропозиції, після чого така пропозиція вноситься на розгляд місцевої ради для прийняття нею відповідного рішення щодо неї.

3. Сільські, селищні, міські голови територіальних громад - потенційних суб’єктів співробітництва відповідно до прийнятих в установленому порядку рішень місцевих рад про організацію співробітництва створюють спільну комісію з підготовки проекту договору про співробітництво.

Стаття 7. Спільна комісія

1. Спільна комісія з підготовки проекту договору про співробітництво створюється усіма можливими суб’єктами співробітництва шляхом прийняття спільного розпорядження відповідно сільських, селищних, міських голів - потенційних суб’єктів співробітництва.

2. Спільна комісія з підготовки проекту договору про співробітництво складається з рівної кількості представників від кожного із потенційних суб’єктів співробітництва.

3. Спільна комісія з підготовки проекту договору про співробітництво здійснює свою діяльність у формі засідань, кожне із яких оформляється у формі протоколу і підписується головуючим на засіданні.

4. Головуючими на засіданні спільної комісії з підготовки проекту договору про співробітництво є почергово представники усіх суб’єктів співробітництва.

5. Організаційне забезпечення діяльності спільної комісії з підготовки проекту договору про співробітництво здійснюється виконавчими органами місцевих рад - потенційних суб’єктів співробітництва.

6. Спільна комісія протягом не більше ніж 60 днів від дати її утворення готує проект договору про співробітництво.

7. Спільна комісія з підготовки проекту договору про співробітництво припиняє свою діяльність з дати затвердження відповідними місцевими радами договору про співробітництво або прийняття ними рішення про припинення організації співробітництва.

Стаття 8. Договір про співробітництво

1. Форма, передбачена у статті 4 цього Закону і обрана для співробітництва суб’єктами співробітництва, визначає предмет договору про співробітництво (далі - договір).

2. Договір укладається у письмовій формі.

Кількість оригінальних примірників договору повинна бути на один більша, ніж кількість суб’єктів співробітництва. У договорі поряд з іншими умовами його виконання зазначається суб’єкт співробітництва - відповідальний за подання центральному органу виконавчої влади, до повноважень якого віднесено питання формування та забезпечення реалізації державної політики щодо розвитку місцевого самоврядування, звітів про реалізацію співробітництва територіальних громад

3. Кожен із суб’єктів співробітництва отримує один оригінальний примірник договору.

4. Один оригінальний примірник договору передається центральному органу виконавчої влади, до повноважень якого віднесено питання формування та забезпечення реалізації державної політики щодо розвитку місцевого самоврядування, для внесення до реєстру щодо співробітництва територіальних громад, функції адміністратора та розпорядника якого здійснює центральний орган виконавчої влади, до повноважень якого віднесено питання формування та забезпечення реалізації державної політики щодо розвитку місцевого самоврядування.

Порядок утворення та забезпечення адміністрування реєстру щодо співробітництва територіальних громад визначається центральним органом виконавчої влади, до повноважень якого віднесено питання формування та забезпечення реалізації державної політики щодо розвитку місцевого самоврядування.

5. Договір про співробітництво набирає чинності через 10 днів з дати прийняття рішення про його затвердження усіма відповідними місцевими
радами - суб’єктами співробітництва.

6. Фінансування заходів співробітництва розпочинається з наступного бюджетного року від року набуття чинності договором про співробітництво.

Стаття 9. Громадське обговорення та схвалення проекту договору

1. Після напрацювання спільною комісією з підготовки проекту договору про співробітництво проекту договору та узгодження його положень між усіма потенційними суб’єктами співробітництва сільські, селищні, міські голови відповідних територіальних громад протягом 15 днів забезпечують одночасне проведення громадського обговорення проекту договору в територіальних громадах - потенційних суб’єктах співробітництва.

2. За результатами громадського обговорення проекту договору в усіх територіальних громадах - потенційних суб’єктах співробітництва відповідно сільські, селищні, міські голови вносять питання про затвердження договору на розгляд сільських, селищних, міських рад.

3. Рішення щодо договору приймається сільськими, селищними, міськими радами не пізніше ніж через 30 днів з дати проведення громадського обговорення щодо його проекту в територіальній громаді - останній із переліку суб’єктів співробітництва.

РОЗДІЛ ІІІ. ФОРМИ СПІВРОБІТНИЦТВА

Стаття 10. Делегування одному із суб’єктів співробітництва (місцевій раді) іншими суб’єктами співробітництва (місцевими радами) виконання на території юрисдикції усіх суб’єктів співробітництва одного чи кількох завдань

1. Для виконання функцій і завдань, що належать згідно із законом до компетенції місцевого самоврядування, згідно з договором відповідно до цього закону, суб’єкти співробітництва можуть передати їх виконання одному із суб’єктів співробітництва з передачею йому відповідних ресурсів.

2. У договорі зазначається:

1) орган місцевого самоврядування суб’єкта співробітництва, який виконує функції і завдання, що належать до компетенції місцевого самоврядування, і які йому передаються іншими суб’єктами співробітництва;

2) функції і завдання, що передаються для ефективного виконання на території юрисдикції органів місцевого самоврядування усіх суб’єктів співробітництва;

3) суб’єкти співробітництва, які передали функції і завдання відповідним органам місцевого самоврядування одного із суб’єктів співробітництва;

4) вимоги до виконання органом місцевого самоврядування одного із суб’єктів співробітництва переданих іншими суб’єктами співробітництва функцій і завдань;

5) обсяг і умови оплати за виконання органом місцевого самоврядування одного із суб’єктів співробітництва переданих іншими суб’єктами співробітництва функцій і завдань;

6) строки виконання функцій і завдань;

7) форма та порядок звітування за виконання функцій і завдань, а також використання відповідних ресурсів, у тому числі і фінансових;

8) порядок припинення договору та вирішення можливих спорів;

9) інші умови.

3. Фінансування виконання функцій і завдань, що передані одному із суб’єктів співробітництва іншими суб’єктами співробітництва, здійснюється шляхом передачі згідно з рішеннями відповідних місцевих рад коштів з місцевих бюджетів суб’єктів співробітництва, що передали функції і завдання, до місцевого бюджету суб’єкта співробітництва, що уповноважується на виконання цих функцій і завдань на території юрисдикції органів місцевого самоврядування усіх суб’єктів співробітництва.

Стаття 11. Виконання спільних проектів

1. Для досягнення спільної для кількох суб’єктів співробітництва мети, проведення відповідних заходів тощо, що не потребує передачі повноважень (функцій, завдань) та бюджетних ресурсів від одних суб’єктів співробітництва іншим суб’єктам співробітництва таке здійснюється у формі спільного проекту.

2. У договорі про співробітництво у формі виконання спільного проекту зазначається:

1) мета проекту;

2) строки та умови його реалізації;

3) умови кооперації (концентрації) ресурсів кожного із суб’єктів співробітництва;

4) заходи, форма участі кожного із суб’єктів співробітництва учасників у рамках реалізації спільного проекту;

5) способи координації діяльності суб’єктів співробітництва;

6) порядок припинення дії договору та вирішення можливих спорів;

7) інші умови.

3. Для реалізації співробітництва у формі спільного проекту процедури щодо організації співробітництва, визначені у статтях 5, 6, 7, 8, 9, можуть не застосовуватися.

Стаття 12. Спільне утримання і фінансування підприємств, установ та організацій комунальної власності

1. Для більш ефективного використання ресурсів територіальних громад на основі спільного використання існуючих в одного із суб’єктів співробітництва об’єктів комунальної інфраструктури співробітництво може здійснюватися у формі спільного утримання і фінансування підприємств, установ та організацій комунальної власності.

2. У договорі про реалізацію співробітництва у формі спільного утримання і фінансування підприємств, установ та організацій комунальної власності зазначається:

1) перелік підприємств, установ та організацій комунальної власності, що передбачається спільно (усіма суб’єктами співробітництва) утримувати і фінансувати;

2) обсяг фінансових ресурсів, що виділяються суб’єктами співробітництва для спільного утримання підприємств, установ та організацій комунальної власності, а також порядок здійснення фінансових витрат з місцевих бюджетів суб’єктів співробітництва;

3) умови щодо надання (виробництва) підприємствами, установами та організаціями комунальної власності, що спільно утримуються і фінансуються суб’єктами співробітництва, послуг (продукції) тощо для усіх територіальних громад - суб’єктів співробітництва;

4) спосіб розподілу між суб’єктами співробітництва вигоди та уникнення можливих ризиків від результатів діяльності підприємств, установ та організацій комунальної власності, що спільно утримуються і фінансуються суб’єктами співробітництва;

5) форма та порядок звітності за результати діяльності та використання ресурсів, у тому числі і фінансових;

6) порядок припинення дії договору та вирішення можливих спорів;

7) інші умови.

Стаття 13. Утворення спільних підприємств, установ чи організацій

1. Для виконання функцій, що становлять спільний інтерес і мають місцеве значення для територіальних громад - суб’єктів співробітництва, у випадку, коли неможливо застосувати форми, визначені статтями 10-12 цього закону, співробітництво здійснюється шляхом створення відповідними органами місцевого самоврядування суб’єктів співробітництва підприємств, установ чи організацій (спільних інфраструктурних об’єктів) і подальшого спільного їх утримання та управління ними.

2. У договорі про співробітництво шляхом створення спільних підприємств, установ чи організацій зазначається:

1) сфера діяльності спільного підприємства, установи та організації;

2) назва та місцезнаходження спільного підприємства, установи чи організації;

4) організаційно-правова форма функціонування спільного підприємства, установи чи організації;

5) структура органів управління спільного підприємства, установи чи організації, порядок їх призначення і організації діяльності;

6) обсяг коштів/майна, що інвестуються суб’єктами співробітництва для спільного утворення та подальшого функціонування спільного підприємства, установи чи організації, а також строки їх внесення;

7) строки затвердження статуту спільного підприємства, установи чи організації та призначення (обрання) їх органів управління;

8) етапи створення спільного підприємства, установи чи організації та відповідальність суб’єктів співробітництва за результати його діяльності;

9) способи покриття суб’єктами співробітництва можливих збитків, дефіциту коштів, та розподілу прибутків спільного підприємства, установи та організації;

10) порядок припинення спільного підприємства, установи чи організації, а також розподілу між суб’єктами співробітництва майна спільного підприємства, установи чи організації;

11) способи припинення дії договору та вирішення можливих спорів;

12) умови виходу одного із суб’єктів співробітництва із співробітництва та можливі наслідки такого виходу для усіх суб’єктів співробітництва;

13) інші умови.

3. Статут підприємства, установи чи організації повинен відповідати положенням, визначеним у договорі про співробітництво.

4. Утворення та реєстрація підприємства, установи чи організації відбувається у порядку, визначеному законом.

Стаття 14. Утворення спільних органів управління у визначених сферах.

1. Для спільного виконання у межах території юрисдикції органів місцевого самоврядування суб’єктів співробітництва визначених законом повноважень, що належать до їх компетенції, співробітництво може здійснюватися шляхом створення відповідними органами місцевого самоврядування усіх суб’єктів співробітництва спільних (для усіх суб’єктів співробітництва) органів управління у визначених сферах.

2. У договорі про співробітництво шляхом створення спільних органів управління зазначається:

1) мета створення спільних органів управління;

2) повноваження, що реалізовуватимуться спільним органом управління, а також перелік його функцій;

3) назва спільного органу управління та місце його розташування;

4) спосіб формування суб’єктами співробітництва спільного органу управління та його майна;

5) порядок призначення/обрання на посаду, а також звільнення з посади керівника спільного органу управління;

6) спосіб розподілу персоналу у спільному органі управління;

7) відповідальність керівника спільного органу управління за виконання повноважень на території юрисдикції органів місцевого самоврядування суб’єктів співробітництва;

8) порядок фінансування суб’єктами співробітництва спільного органу управління;

9) порядок та періодичність звітування спільного органу управління перед суб’єктами співробітництва та відповідними органами місцевого самоврядування;

10) порядок припинення функціонування спільного органу управління та відповідний розподіл майна, наслідки такого припинення функціонування;

11) порядок припинення дії договору та можливості припинення одним із суб’єктів співробітництва участі у співробітництві та наслідки такого припинення;

12) інші умови.

3. Спільний орган управління може створюватися як спільний для органів місцевого самоврядування суб’єктів співробітництва виконавчий орган у вигляді структурного підрозділу (департаменту, відділу, управління, проектного бюро, агенції тощо).

РОЗДІЛ ІV. СТИМУЛЮВАННЯ, МОНІТОРИНГ ТА ФІНАНСУВАННЯ СПІВРОБІТНИЦТВА

Стаття 15. Стимулювання співробітництва

1. Держава стимулює співробітництво шляхом:

1) надання субвенцій місцевим бюджетам суб’єктів співробітництва у сферах, що визначені пріоритетними цілями державної політики, за винятком субвенцій на капітальні видатки;

2) підтримки співробітництва у межах 10% від загальної суми коштів Державного фонду регіонального розвитку, передбачених у державному бюджеті на відповідний бюджетний період;

3) передачі об’єктів державної власності у комунальну власність суб’єктів співробітництва;

4) методичної, організаційної та іншої підтримки діяльності суб’єктів співробітництва.

2. Співробітництво стимулюється, коли співробітництво відповідає таким основним критеріям:

1) зростає спроможність територіальних громад - суб’єктів співробітництва - забезпечувати реалізацію визначених законом повноважень;

2) до співробітництва залучені додаткові ресурси, у тому числі фінансові;

3) співробітництво здійснюється понад трьома суб’єктами співробітництва;

4) забезпечується широка громадська участь у реалізації співробітництва;

3. Рішення про надання державної підтримки співробітництву приймається центральним органом виконавчої влади, до повноважень якого віднесено питання формування та забезпечення реалізації державної політики щодо розвитку місцевого самоврядування.

4. Порядок використання коштів державної підтримки розвитку співробітництва затверджується Кабінетом Міністрів України.

Стаття 16. Фінансування співробітництва

1. Фінансування співробітництва здійснюється за рахунок коштів:

1) місцевих бюджетів суб’єктів співробітництва;

2) державного бюджету;

3) міжнародної технічної та фінансової допомоги;

4) кредитних ресурсів;

5) самооподаткування населення;

6) інших джерел, не заборонених законодавством.

2. Місцеві ради суб’єктів співробітництва забезпечують відкритий доступ до звітів про використання коштів через власні інтернет-ресурси.

Стаття 17. Моніторинг співробітництва

1. Моніторинг реалізації співробітництва здійснює центральний орган виконавчої влади, до повноважень якого віднесено питання формування та забезпечення реалізації державної політики щодо розвитку місцевого самоврядування.

2. Один із суб’єктів співробітництва, відповідальний згідно з договором за подання звітів про реалізацію співробітництва, щорічно, до кінця І кварталу року, наступного за звітним, подає такий звіт центральному органу виконавчої влади, до повноважень якого віднесено питання формування та забезпечення реалізації державної політики щодо розвитку місцевого самоврядування.

3. Центральний орган виконавчої влади, до повноважень якого віднесено питання формування та забезпечення реалізації державної політики щодо розвитку місцевого самоврядування:

1) аналізує подані звіти та за їх результатами приймає рішення про надання суб’єктам співробітництва відповідної державної підтримки;

2) оприлюднює кращі практики такого співробітництва;

3) ініціює зміни до законодавства, що регламентує здійснення співробітництва.

РОЗДІЛ V. ПРИПИНЕННЯ СПІВРОБІТНИЦТВА

Стаття 18. Підстави припинення співробітництва

1. Співробітництво може бути припиненим у випадку:

1) закінчення строку дії договору;

2) досягнення цілей співробітництва;

3) втрати потреби у співробітництві;

4) невиконання суб’єктами співробітництва взятих на себе зобов’язань щодо реалізації співробітництва;

5) відмови від співробітництва одного або кількох його суб’єктів, що унеможливлює подальшу реалізацію співробітництва;

6) банкрутства створених у рамках співробітництва юридичних осіб;

7) форс-мажорної ситуації, згідно з умовами договору;

8) рішення суду щодо припинення співробітництва;

9) відсутності реалізації співробітництва протягом року від дати набрання чинності прийнятого в установленому порядку усіма суб’єктами співробітництва рішення про затвердження відповідного договору про співробітництво.

2. Суб’єкти співробітництва повинні прагнуть врегульовувати шляхом переговорів усі спірні питання, що виникають у результаті припинення співробітництва.

3. Припинення співробітництва не повинно вести до зменшення обсягу та погіршення якості послуг, інших вигод для територіальних громад, що визначалися метою співробітництва.

4. Припинення співробітництва за згодою його суб’єктів, відбувається шляхом укладення угоди про припинення співробітництва, що підписується відповідними сільськими, селищними міськими головами територіальних
громад - суб’єктів співробітництва та затверджується відповідними місцевими радами усіх суб’єктів співробітництва.

5. Один примірник угоди про припинення співробітництва, що в установленому порядку набула чинності, надсилається центральному органу виконавчої влади, до повноважень якого віднесено питання формування та забезпечення реалізації державної політики щодо розвитку місцевого самоврядування.

Стаття 19. Початок процедури припинення співробітництва

1. У разі виникнення підстав, передбачених у частині 1 статті 18 цього закону, один або кілька суб’єктів співробітництва письмово звертаються до інших суб’єктів співробітництва з пропозицією почати переговори про припинення співробітництва.

2. Повідомлення про звернення до суб’єктів співробітництва щодо його припинення публікується також у засобах масової інформації, що поширюються в межах юрисдикції органів місцевого самоврядування - суб’єктів співробітництва.

3. Протягом не більше місяця з дати інформування суб’єктів співробітництва повинні розпочатися переговори про припинення співробітництва.

4. Відсутність відповіді на звернення щодо початку процедури припинення співробітництва вважається згодою суб’єкта співробітництва на його припинення відповідно до п. 5) частини 1 статті 18 і вирішення фінансових, майнових та інших питань у цьому випадку здійснюється у судовому порядку.

Стаття 20. Особливості припинення співробітництва відповідно до форми співробітництва

1. Співробітництво у формах, визначених у пунктами 1, 3 частини першої статті 4 цього закону, припиняється не раніше наступного бюджетного року, якщо суб’єкти співробітництва не домовилися про інше.

2. Співробітництво у формі, визначеній у пункті 4 частини першої статті 4 цього закону, може припинятися шляхом передачі учасниками співробітництва своєї частки на користь одного із суб’єктів або шляхом припинення діяльності спільного підприємства згідно із законодавством.

3. Співробітництво у формі, визначеній у пункті 5 частини першої статті 4 цього закону, припиняється винятково згідно із спільним рішенням усіх суб’єктів співробітництва та вирішення питань перерозподілу повноважень між іншими органами управління суб’єктів співробітництва.

РОЗДІЛ VI. ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ

1. Цей Закон набирає чинності через 10 днів від дати його офіційного опублікування.

2. Внести зміни до таких законодавчих актів України:

1) доповнити статтю 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1997, № 24, ст. 170) новими пунктами 331, 332 такого змісту:

«331) прийняття рішень про надання згоди на організацію співробітництва територіальних громад, суб’єктом якого є відповідно сільська, селищна, міська територіальна громада, у формах, визначених у статті 4 Закону України «Про співробітництво територіальних громад», про затвердження договору про співробітництво та інших рішень, пов’язаних з реалізацію відповідно до закону співробітництва територіальних громад;

332 заслуховування звітів, пов’язаних з реалізацією відповідно до закону співробітництва територіальних громад, суб’єктом якого є відповідно сільська, селищна, міська територіальна громада»;

2) пункт 1 статті 63 глави 7 Господарського Кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2003 р., № 18-22, ст. 144) доповнити абзацом такого змісту:

«спільне комунальне підприємство, що діє на договірних засадах спільного фінансування (утримання) відповідними самоврядуванню територіальними громадами сіл, селищ, міст суб’єктів співробітництва підприємств, установ та організацій комунальної власності - інфраструктурних об’єктів»;

3) пункт 2 статті 169 глави 9 Цивільного Кодексу України після слів «Територіальні громади можуть створювати юридичні особи
публічного права (комунальні підприємства,…» доповнити словами «спільні комунальні підприємства» далі за текстом.

3. Кабінету Міністрів України протягом шести місяців з дня набрання чинності цим законом:

прийняти в установленому порядку необхідні для реалізації цього Закону нормативно-правові акти;

привести свої нормативні акти у відповідність до цього закону.

Новини

2015-04-09
Обговорення проекту Закону України щодо розпорядження земельними ділянками.

2015-03-25
“Про землю”

2015-03-17
Законопроекти для повного проведення реформи у сфері децентралізації.

2015-03-16
З Хмельницького розпочався процес обговорення впровадження в життя Закону «Про добровільне об‘єднання територіальних громад».

2015-03-11
Методичне забезпечення формування спроможних територіальних громад.

Опитування

Ваше відношення до купівлі-продажу земель с/г призначення

  • Торгівля землею не припустима. (54.0%, 76 по голосам)
  • Купвля-продаж виключно громадянам України не більше 50 га. на особу. (28.0%, 40 по голосам)
  • Купвля-продаж фізичним та юридичним особам без обмежень. (10.0%, 14 по голосам)
  • Купвля-продаж виключно громадянам України без обмежень. (8.0%, 11 по голосам)

Загалом проголосувало: 141

Загрузка ... Загрузка ...
© 2009 Інститут громадянського суспільства
Україна, м. Київ, 01103 бул. Дружби народів, 22, кім.21
Тел: (+38044) 529-73-94