На головну Написати лист



Про «Обговорення проекту Закону України про службу в органах місцевого самоврядування (реєстр. № 9673).»

25 квітня 2012 у Комітеті Верховної Ради України  з питань державного будівництва та місцевого самоврядування відбувся круглий стіл «Обговорення проекту Закону України  про службу в органах місцевого самоврядування (реєстр. № 9673)».

Під час роботи круглого столу  було проведено презентацію проекту закону(від Мінюсту) та  його обговорення народними депутатами, експертами, практичними працівниками місцевого самоврядування..

Проект експертного висновку Ради Європи до проекту закону України про службу в органах місцевого самоврядування представив Марку Жерар, професор Університету Париж І Сорбона Пантеон, експерт Програми Ради Європи «Посилення місцевої демократії та підтримки реформ місцевого . самоврядування в Україні». Варто зауважити, що висновки Ради Європи щодо законопроекту загалом досить негативні. Подібні висновки були і щодо законопроекту «Про державну службу», але це не завадило депутатам його прийняти. Результатом такого «врахування» висновків стала відмова ЄС надати Україні 70 млн євро технічної допомоги на розвиток державної служби.

Тепер Мінюст підготував ще один законопроекту про службу в органах місцевого самоврядування, який створено на базі провального закону про державну службу. 

Від Інституту громадянського суспільства в обговоренні законопроекту взяв участь Ткачук Анатолій Федорович, директор  з науки та розвитку, експерт Програми Ради Європи «Посилення місцевої демократії та підтримки реформ місцевого самоврядування».

А. Ткачук висловив  думку, що проект закону в такому вигляді приймати не можна, його необхідно доопрацювати так як він має ряд недоліків. Враховуючи дуже детальний висновок експертів Ради Європи, щодо юридичного змісту законопроекту, А. Ткачук звернув увагу на загальні проблеми, які характеризують підходи авторів до підготовки проекту:

1) Відсутня мета ухвалення закону: пояснювальна записка не містить обґрунтування, чому потрібно приймати новий закон, які проблеми накопичились у службі в органах місцевого самоврядування, які не можуть бути вирішені в інший спосіб, ніж ухвалення закону. Відтак, якщо цього не зрозуміло, то сподіватись, що законопроекту буде адекватним не можливо.

2) в пояснювальній записці до проекту вказується, що він «не стосується питання розвитку АТО»,

«Не містить процедур,які можуть містити корупційні ризики», але це не правда, адже служба в органах місцевого самоврядування, якраз стосується АТО, а  ст.. 22 ч.7 (черговий ранг присвоюється через два роки з урахуванням оцінювання результатів його діяльності), містить прямі корупційні ризики, оскільки не регулює процедур.

3) в пояснювальній записці також вказано, що проект «Не потребує консультацій з громадськістю», що знову ж таки не правда, оскільки це прямо порушує норми законів про асоціації місцевого самоврядування та про засади державної регуляторної політики.

Ще однією глобальною проблемою є те, що закон набуває чинності  з 1 січня 2013 року і тоді ж втрачає чинність нині чинний закон, проте статті, що стосуються оплати праці та пенсійного забезпечення службовців місцевого самоврядування набувають чинності з 1 січня 2015 року.

Виходить з  1 січня 2013 року до 1 січня 2015 буде дивне регулювання оплати праці працівників місцевого самоврядування: старий закон уже не діятиме, а новий ще не діятиме.

А. Ткачук звернув увагу і на ряд інших сумнівних правових норм законопроекту: зокрема на розмитість понять  виборної та адміністративної посади, вимоги професійних компетенцій  деяких посад( абзац 2 частини 2 ст.15 - вимоги до голови постійної комісії обласної, районної, київської міської ради визначається головою ради в порядку визначеному ЦОВВ), тощо.

Законопроект критикували всі, проте знаючи практику ухвалення законів чинним парламентом, А. Ткачук припустив, що цей законопроект, оскільки він готувався Мінюстом і вноситься Урядом буде все одно ухваленим, як і його попередник - закон про державну службу. Єдине сподівання, що нове скликання ВРУ зможе його скасувати восени 2012 року.

Новини

2015-04-09
Обговорення проекту Закону України щодо розпорядження земельними ділянками.

2015-03-25
“Про землю”

2015-03-17
Законопроекти для повного проведення реформи у сфері децентралізації.

2015-03-16
З Хмельницького розпочався процес обговорення впровадження в життя Закону «Про добровільне об‘єднання територіальних громад».

2015-03-11
Методичне забезпечення формування спроможних територіальних громад.

Опитування

Ваше відношення до купівлі-продажу земель с/г призначення

  • Торгівля землею не припустима. (54.0%, 76 по голосам)
  • Купвля-продаж виключно громадянам України не більше 50 га. на особу. (28.0%, 40 по голосам)
  • Купвля-продаж фізичним та юридичним особам без обмежень. (10.0%, 14 по голосам)
  • Купвля-продаж виключно громадянам України без обмежень. (8.0%, 11 по голосам)

Загалом проголосувало: 141

Загрузка ... Загрузка ...
© 2009 Інститут громадянського суспільства
Україна, м. Київ, 01103 бул. Дружби народів, 22, кім.21
Тел: (+38044) 529-73-94