Проектом Закону пропонується визначити основи державної служби, умови вступу на державну службу, порядок її проходження та припинення, правовий статус державних службовців, засади їх соціального і правового захисту.
Реєстр. № |
8603 від 25.03.2011 р. |
№_ | |
Адреса для ознайомлення: | http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb_n/webproc4_1?id=&pf3511=39999 | ||
Назва проекту НПА: |
Проект Закону про державну службу |
||
Суб’єкт ініціативи: | Президент України | ||
Короткий зміст (суть) проекту: | Проектом Закону пропонується визначити основи державної служби, умови вступу на державну службу, порядок її проходження та припинення, правовий статус державних службовців, засади їх соціального і правового захисту. | ||
Характер НПА: | Проект закону | ||
Відповідність НПА до чинного законодавства України: | Суперечить чинному законодавству | ||
Ризик: | Негатив: | Позитив: | |
1. Поділ посад державної служби на групи А, Б, В, Г, Д та підгрупи.
2. У визначенні поняття «державний службовець» привертає увагу акцентування перебування особи у публічно-правових відносинах з державою як вирішальної ознаки цього поняття. Таке відмежування відносин на державній службі від сфери приватно-правових суспільних зв’язків (на противагу публічним) є досить штучним і не зовсім правильним. Державні службовці як представники публічної держави та її органів наділені владно-управлінськими повноваженнями вирішувати політичні, державні, соціально значимі завдання, і звичайно є суб’єктами публічного права. 3. Невдалою є спроба встановити у визначення поняття “державний службовець” межі поширення статусу державного службовця через перелік окремих напрямків діяльності державного органу, а не усього апарату (п. 2 ч. 1 ст. 1 проекту). Включення такого виду державно-службової діяльності, як «здійснення інших заходів, безпосередньо пов’язаних із реалізацією завдань і функцій держави», залишає запропонований перелік відкритим для подальшого розширення сфери державної служби, хоча інші положення проекту, як вбачається, навпаки, спрямовані на її звуження. 4. Непоширення дії законопроекту на: 1) Президента України, членів Кабінету Міністрів України, перших заступників та заступників міністрів, народних депутатів України; 2) помічників-консультантів народних депутатів України; 3) працівників прокуратури, яким присвоюються класні чини, та суддів; 4) працівників органів державної влади, що виконують допоміжні функції та функції з обслуговування; 5) працівників державних підприємств, установ та організацій, а також інших суб’єктів господарювання державної форми власності; 6) військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ та інших органів, яким присвоюються спеціальні звання. 5. Пропозиція поширити дію закону, проект якого пропонується, на службовців органів влади Автономної Республіки Крим (п. 3) ч. 1 ст. 1). 6. Встановлення заборони для державних службовців: бути членами політичних партій (ч. 2 ст. 11 проекту); брати участь у передвиборній агітації, крім випадків його реєстрації кандидатом на виборну посаду (ч. 3 ст. 11 проекту). Згідно з проектом особа, яка вступає на державну службу, зобов’язана до призначення на посаду державної служби припинити членство у політичній партії (ч. 4 ст. 15). Порушення згаданого обмеження є дисциплінарним проступком (п. 12 ч. 2 ст. 54) та тягне дисциплінарну відповідальність у вигляді звільнення (п. 5 ч. 1 ст. 42). 7. Законопроектом не враховується та оставина, що частина державних службовців нині є членами політичних партій, і з набранням чинності цим Законом має бути звільнена з державної служби у зв’язку з порушенням згаданої заборони (п. 5 ч. 1 ст. 42). Однак, проект не містить будь-яких перехідних положень, які б дозволили цим державним службовцям виконати згадані вимоги закону. |
|||
Висновки, пропозиції: | Законопроект потребує суттєвого доопрацювання | ||
Інша інформація щодо НПА (якщо є): | |||