На головну Написати лист



ЗА ЧИЄЮ ПРОПОЗИЦІЄЮ ОБИРАТИМУТЬ СЕКРЕТАРЯ СІЛЬСЬКОЇ, СЕЛИЩНОЇ ЧИ МІСЬКОЇ РАДИ?

У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону України  «Про внесення змін до статті 50 Закону України  «Про місцеве самоврядування в Україні» (щодо секретаря сільської,  селищної, міської ради; реєстр. № 8094 від 10.02.2011 р.). У пояснювальній записці до цього законопроекту зазначається, що основним завданням законопроекту є подальше утвердження принципів колегіальності, виборності, народовладдя, на яких здійснюється місцеве самоврядування в Україні.

Враховуючи цю обставину, проектом Закону пропонується внести зміни до ст. 50 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та встановити, що:

- секретар  сільської, селищної, міської ради може обиратись як за пропозицією відповідного сільського, селищного, міського голови, так і за пропозицією однієї третини депутатів від загального складу відповідної ради;

- сільський, селищний, міський голова та секретар сільської, селищної, міської ради не можуть бути членами однієї політичної партії, якщо склад ради не представлений депутатами від однієї політичної партії.

Перш ніж дати оцінку законодавчим ініціаціям, вважаю за доцільне розглянути існуючий механізм внесення кандидатури секретаря відповідної ради. Відповідно до чинної редакції ст. 50 Закону України  «Про місцеве самоврядування в Україні» секретар сільської, селищної, міської ради обирається радою за пропозицією відповідного сільського, селищного, міського голови і  виключно у п’яти випадках половина депутатів від загального складу відповідної ради мають право вносити пропозиції щодо кандидатури секретаря. Зокрема, частиною першою визначається, що секретар сільської, селищної, міської ради працює в раді на постійній основі. Секретар ради обирається радою з числа її депутатів на строк повноважень ради за пропозицією відповідного сільського, селищного, міського голови. Пропозиція щодо кандидатури секретаря ради може вноситися на розгляд ради не менш як половиною депутатів від загального складу відповідної ради у разі, якщо:

1) на день проведення першої сесії сільської, селищної, міської ради, обраної на чергових виборах, не завершені вибори відповідно сільського, селищного, міського голови;

2) рада не підтримала кандидатуру на посаду секретаря ради, запропоновану відповідним сільським, селищним, міським головою;

3) протягом тридцяти днів з дня відкриття першої сесії сільської, селищної, міської ради відповідний сільський, селищний, міський голова не вніс кандидатуру на посаду секретаря ради;

4) на наступній черговій сесії після виникнення вакансії секретаря ради у зв’язку з достроковим припиненням його повноважень відповідний сільський, селищний, міський голова не вніс на розгляд ради кандидатуру на посаду секретаря ради;

5) посада секретаря ради стає вакантною під час вакантності посади відповідного сільського, селищного, міського голови у зв’язку з достроковим припиненням його повноважень.

У разі якщо рада не підтримала кандидатуру, внесену на її розгляд не менш як половиною депутатів від загального складу відповідної ради згідно з пунктом 2 цієї частини, наступну пропозицію щодо кандидатури секретаря ради вносить відповідний сільський, селищний, міський голова.

В пояснювальній записці до аналізованого законопроекту стверджується, що такий механізм внесення кандидатури секретаря відповідної ради робить посаду секретаря значною мірою залежною від відповідного сільського, селищного, міського голови, що в свою чергу має  здебільшого негативний вплив на процес організації роботи і прийняття рішень відповідною радою.

Важко погодитися з таким твердженням, оскільки сам механізм внесення кандидатури секретаря ніяким чином не може робити його залежним від голови ради, який пропонував кандидатуру секретаря.

В контексті попередньої тези можна було б стверджувати, що і механізм внесення кандидатури секретаря робить його залежним від тієї частини депутатів ради, яка внесла пропозицію щодо його кандидатури.

Як ми бачимо, сам механізм внесення кандидатури секретаря ради не може негативно позначатися на процесі організації роботи і прийняття рішень відповідною радою. Однак, партійна належність голови ради та її секретаря може. З метою забезпечення неупередженості та незаангажованості головних посадових осіб територіальної громади села, селища чи міста, законопроект передбачає заборону сільському, селищному, міському голові та секретарю відповідної ради бути членами однієї політичної партії. Вважаю таку новелу доцільною та сподіваюся, що вона знайде свою підтримку в стінах парламенту.

В пояснювальній записці до розглядуваного законопроекту також зазначається про необхідність внести зміни до статті 50 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» щодо надання права одній третині депутатів від загального складу відповідної ради вносити кандидатуру на посаду секретаря сільської, селищної, міської ради та залишення такого права у голови ради. І це все. Будь-які приписи щодо черговості внесення на наслідків не підтримання внесеної кандидатури - відсутні.

Виникають цілком логічні запитання:

- хто (голова ради чи її депутати) мають право першими вносити кандидатуру секретаря ради та в яких випадках?

- за якою процедурою просувається кандидатура на посаду секретаря ради, якщо первинне висунення не знайшло відповідної підтримки збоку депутатів ради?

- чи може одна і та сама кандидатура висуватися на посаду секретаря ради двічі чи більше разів як головою ради, так і її депутатами тощо?

Отже, запропонована автором законопроекту процедура висунення кандидатури секретаря ради є незавершеною та потребує доопрацювання. А якщо ухвалити зміни до закону у запропонованому вигляді, то, на мій погляд, недостатньо урегульований механізм висунення кандидатури секретаря ради може призвести до більш серйозних проблем у діяльності сільських, селищних чи міських рад, а ніж однакова партійність голови ради та її секретаря.

Олександр Врублевський
Юрист-аналітик
24 лютого 2011 р.

Новини

2015-04-09
Обговорення проекту Закону України щодо розпорядження земельними ділянками.

2015-03-25
“Про землю”

2015-03-17
Законопроекти для повного проведення реформи у сфері децентралізації.

2015-03-16
З Хмельницького розпочався процес обговорення впровадження в життя Закону «Про добровільне об‘єднання територіальних громад».

2015-03-11
Методичне забезпечення формування спроможних територіальних громад.

Опитування

Ваше відношення до купівлі-продажу земель с/г призначення

  • Торгівля землею не припустима. (54.0%, 76 по голосам)
  • Купвля-продаж виключно громадянам України не більше 50 га. на особу. (28.0%, 40 по голосам)
  • Купвля-продаж фізичним та юридичним особам без обмежень. (10.0%, 14 по голосам)
  • Купвля-продаж виключно громадянам України без обмежень. (8.0%, 11 по голосам)

Загалом проголосувало: 141

Загрузка ... Загрузка ...
© 2009 Інститут громадянського суспільства
Україна, м. Київ, 01103 бул. Дружби народів, 22, кім.21
Тел: (+38044) 529-73-94